زمان انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۲ -

فرماندار شهرستان نور:

پایانه صادراتی کشاورزی شهرستان نور دهه فجر افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان نور گفت: موانع برای راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان نور رفع شد و فاز اول آن با مجوز در حوزه محصولات کشاورزی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

بیژن پولادی در گفتگوی اختصاصی با بهناز دمیرچی خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«سرای نور»، با اشاره به فعالیت پایانه صادراتی در شهرستان نور، اظهارکرد: موانع برای راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان نور رفع شد و فاز اول آن با مجوز در حوزه محصولات کشاورزی در دهه فجر ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پارک جنگلی ایزدشهر با ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری و اشتغال‌زایی است، افزود: سرمایه‌گذار پارک جنگلی ایزدشهر با توجه به فرصت دوباره نتوانست به تعهدات خود بر اساس کتابچه عمل کند و دستور لغو قرارداد صادر شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور بیان‌کرد: شهرداری و شورای اسلامی ایزدشهر و منابع طبیعی، سرمایه‌گذار جدید را در کمترین زمان معرفی کنند تا با اجرای کار و بسترسازی مناسب، شاهد تحول چشمگیر در منطقه باشیم.

 

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به خسارت‌های سیل در ۶ ماه دوم سال اظهار کرد: سیل در سه مرحله بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به شهرستان نور خسارت وارد کرد که هنوز مبلغی برای این خسارت‌ها به شهرستان تخصیص داده نشد.

پولادی بیان‌کرد: شهرستان نور با وسعت فراوان از امکانات و زیرساخت‌های مناسب برخوردار نیست و پل‌های قدیمی مقاومت لازم را در برابر حوادث ندارند.

وی گفت: برخی خسارت‌های سیل با اختیارات شهرستانی و همکاری دستگاه‌های قضا و ادارات به صورت موقت ترمیم شد اما کار اساسی در شهرستان انجام نشد و پل‌های آسیب‌دیده در خطر جدی تخریب قرار دارند که پیگیر رفع مشکلات هستیم.

این مسئول با اشاره به تخصیص مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از ماده ۱۸ اختیارات وزیر به شهرستان نور، گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به پل علی‌آباد (بنیاد مسکن)، ۱۰ میلیارد تومان به پل میرنای چمستان (بسیج سازندگی) و ۱۰ میلیارد تومان به راهداری استان برای بازسازی جاده لاویج و راه تخصیص پیدا کرد که اولویت با جاده لاویج و محور گلندرود است که کار توسط بخش خصوصی به اتمام رسید و باید آسفالت آن انجام شود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به احداث آرامستان‌های جدید در نور، رویان، بلده، چمستان و ایزدشهر، خاطرنشان‌کرد: با توجه به کمبود فضا جانمایی برای آرامستان‌های جدید در شهرستان‌های نور انجام و به منابع طبیعی استان اعلام شد که پس از بازدید کارشناسان از مکان‌های پیشنهادی، در استان تصمیم‌گیری می‌شود.

پولادی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، زمین در شهرستان نور به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شد، گفت: زمین‌های شهرهای بلده و رویان تأیید شد که در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود و زمین‌های نور، چمستان و ایزدشهر در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران برای گازرسانی به بلده با سرعت مشغول کار هستند، افزود: کار در محور اصلی و بخشی از بلده در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ پایان می‌رسد و مردم از نعمت گازرسانی بهره‌مند می‌شوند و نقاط دیگر بلده پس از اتمام کار، گازرسانی انجام می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ بهمن, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو